Przedstawiciele branży e-commerce coraz chętniej przeznaczają środki na marketing SEO, który umożliwia poprawę pozycji serwisu w wynikach Google. Zakres działań, jakie obejmuje pozycjonowanie stron i cennik usługi są zmienne dla każdego klienta, jednak koszt inwestycji można w przybliżeniu ustalić. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, ile kosztuje pozycjonowanie witryny.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Koszt inwestycji w działania marketingowe u freelancera może być teoretycznie niższy niż w przypadku agencji SEO. Niektórzy pozycjonerzy oferują stawki zaczynające się od kilkuset złotych. Jednak angaż wolnego strzelca jest związany z niepewnością co do efektów. Przeważnie taka osoba ma wiedzę ograniczoną do samego SEO i niekoniecznie potrafi też tworzyć merytoryczne treści na stronę. Współpraca z agencją jest mniej ryzykowna i może przynieść znacznie lepsze rezultaty.
Klienci wybierający usługi agencji SEO mogą liczyć na kompleksową optymalizację serwisu i pozycjonowanie, a cennik ustalany jest według konkretnych wytycznych. W takiej firmie zazwyczaj klient ma do dyspozycji model płatności za konwersję (ruch na stronie + generowane efekty) lub rozliczenie w abonamencie miesięcznym. Ta druga opcja cieszy się największą popularnością, stawka jest bowiem stała.
Pozycjonowanie stron – cennik
Aby dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie w agencji, trzeba na początku ustalić, jaki zakres usług będzie zrealizowany dla klienta. Marketing SEO może obejmować takie działania, jak m.in.:
- optymalizacja kodu strony,
- link building,
- copywriting,
- tworzenie grafik i przejrzystego interfejsu na witrynie.
Przeważnie w agencji można skorzystać z bezpłatnego audytu SEO, który jest zalecany w przypadku stron o słabej widoczności w wynikach Google. W trakcie analizy specjalista wykryje błędy na stronie oraz w treściach i zleci ich poprawę.
Zleć pozycjonowanie stron w agencji SEO!
Wybór agencji SEO do celów marketingowych to lepsza opcja niż zatrudnienie freelancera. W takiej firmie można liczyć na kompleksowe pozycjonowanie stron, a cennik dostosować do budżetu. Możliwość płatności za wymierne efekty jest szczególnie atrakcyjna, zwłaszcza w przypadku początkujących serwisów sprzedażowych.