Od czego zależy cena pozycjonowania?

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Marketing SEO to skuteczny sposób na poprawę widoczności marki w przestrzeni internetowej. Zakres oraz koszt usługi zależy od wielu czynników, dlatego ostateczny cennik jest ustalany indywidualnie dla każdego klienta. Przeczytaj krótki artykuł poniżej i dowiedz się, ile kosztuje pozycjonowanie stron www!

Pozycjonowanie stron - cennik

SEO to szereg działań realizowanych na witrynie i w obrębie jej kodu w celu zoptymalizowania serwisu i poprawy jego pozycji w wynikach organicznych w wyszukiwarce. W zależności od tego, z jakich elementów będzie składać się pozycjonowanie stron, cennik usługi może być bardzo zróżnicowany. Agencje SEO zazwyczaj oferują swoim klientom trzy formy płatności za wykonanie zlecenia:

  • za generowany ruch - rozliczenie na bazie liczby odwiedzin serwisu przez potencjalnych klientów,
  • za konwersję - płatność za generowany ruch oraz wymierny efekt działań marketingowych,
  • ryczałt miesięczny - najpopularniejsza opcja, której zakres przeważnie obejmuje też cykliczne audyty SEO.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Klienci, którzy chcą poznać konkretną odpowiedź na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie, powinni wybrać opcję abonamentową. Miesięczny koszt usługi w zależności od agencji i zakresu wykonanej pracy wynosi od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych. W dwóch pozostałych formach rozliczenia za pozycjonowanie cennik ustalany jest osobno dla każdego zleceniodawcy. 

Mniej zapłacą właściciele serwisów, które są prawidłowo zoptymalizowane i należy tylko dokonać drobnych zmian w treściach czy rozbudować linkowanie. W przypadku witryn z licznymi błędami w obrębie kodu i źle dobranymi słowami kluczowymi ostateczny koszt będzie wyższy. Wstępny cennik pozycjonowania stron ustalany jest po audycie SEO.

Pozycjonowanie stron w agencji SEO

W trosce o zapewnienie możliwie najlepszych wyników działań marketingowych warto powierzyć ich realizację agencji SEO. W takiej firmie można zlecić optymalizację oraz pozycjonowanie stron, a cennik przeważnie ustala się na samym początku współpracy. Jest to lepsze rozwiązanie niż angaż freelancera, który nie ma specjalistycznej wiedzy ze wszystkich wymaganych dziedzin.