Content marketing, co to jest?
Sposobów promowania marki i budowania jej pozycji na tle konkurencji jest wiele. Najpopularniejszymi są oczywiście funkcjonujące najdłużej na rynku reklamy. Z czasem ich siła oddziaływania jednak znacznie zmalała, co wynikło z masowej obecności w przestrzeni publicznej. Dlatego warto sięgać po nowe techniki. Sprawdź, co to content marketing!
Stwórz firmową społeczność treścią
W tej metodzie najważniejszy jest merytoryczny przekaz, wartościowe informacje, wskazówki, konkretna wiedza, rozrywka. Dlatego często tłumacząc, czym jest content marketing, określa się go komunikacją treścią (nie tylko pisaną). To właśnie ona jest głównym narzędziem promocji. To dzięki niej marketer jest w stanie skutecznie tworzyć społeczności skoncentrowane wokół danej firmy. Każdy uczestnik takiej grupy staje się osobą przyczyniającą się do promowania marki. Strategia ta nie ma na celu bezpośredniej namowy do kupna produktu czy skorzystania z usługi. Jej zadaniem jest budowa komunikacji z klientem, długotrwałej relacji opartej na poczuciu zaufania i sympatii. Ta więź ma zaowocować w przyszłości i przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.Jak operować treścią?
Promocja poprzez treści nie jest łatwa. Wymaga wysokich umiejętności profilowania odbiorców, określania ich potrzeb i projektowania efektywnej komunikacji, która przyciągnie ich uwagę i zainteresowanie. W tym celu najczęściej wykorzystywane są wysokiej jakości teksty (głównie artykuły oraz poradniki publikowane na firmowym blogu). Muszą one być interesujące dla czytelnika, dostarczać ciekawostek, rozbudzać zainteresowanie. Chodzi o to, by potencjalny klient, chciał wracać na stronę i zapoznawać się z nowymi wpisami. W tekstach można przemycić polecenie produktu czy usługi. Powinno to być jednak naturalne i wtrącone przy okazji, by czytelnik nie poczuł, że autor próbuje mu coś sprzedać. Dobrze, jeśli reklama będzie miała formę podpowiedzi. Tylko w ten sposób marketing treści przyniesie korzyści promowanej marce.Nie tylko teksty
Choć powszechnie content kojarzy się z operowaniem tekstami, to nie tylko one wykorzystywane są do budowy komunikacji i tworzenia więzi z klientem. Marketing treści to również inne formy przekazu. Niektóre bywają nawet skuteczniejsze. Niezwykle efektywne okazują się podcasty i filmy. Świetnie sprawdza się prowadzenie kanału na YouTube. Często wykorzystywane bywają też webinary, prezentacje multimedialne, animacje, infografiki i inne.Profesjonalny przekaz
Kampania musi być przemyślana. Należy dostosować przekaz do odbiorcy. Nie tylko forma ma znaczenie. Najistotniejsze są merytoryczna wartość i konkretne korzyści. Content marketing odniesie sukces, jeśli każdy wpis, film itp. będą ciekawe, odpowiedzą na pytania nurtujące klienta, rozwiążą jego problemy. Dlatego warto współpracować z profesjonalistami.Polecane artykuły
Elektronika, AGD, narzędzia
Fachowe strony internetowe w Gdyni — kiedy zatrudnić specjalistów?
Posiadanie witryny online to praktycznie niezbędna kwestia w przypadku wszelkich przedsiębiorstw, nawet gdy działają one tylko lokalnie — wówczas szczególnie muszą posiadać wizytówkę w Google Maps. Sprawdź, kiedy warto postawić na usługi profesjonalistów w tym zakresie. Jak stworzyć swoją stronę?
Wnętrza - wyposażenie i wystrój
Stół loftowy — do jakich wnętrz?
Styl loft jest obecnie bardzo modny. Wielu ludzi urządza w ten sposób swoje wnętrza, inni zaś stawiają na pojedyncze, utrzymane w nim elementy, co także jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Na rynku znaleźć można przede wszystkim meble loftowe, w tym — szeroki wybór stołów. Sprawdź, do jakich wnętrz bę